THEMA: SBO & V(S)O
Hoe verhouden in het v(s)o/sbo het doelgroepenmodel, het proces van opbrengstgericht werken, de leerlijnen & leerdoelen, het werken met ontwikkelingsperspectieven en het inspectiekader zich tot elkaar? Schuurt dat ergens in jouw school? Zie(n) je (leraren) door de bomen het bos niet meer? HELDER Onderwijsadvies doorklieft deze materie met als doel het onderwijs in deze onderwijssoorten zo behapbaar mogelijk te organiseren. Profijtelijk voor leraar en leerling.
Dit doen wij ook
Implementatie taal- en rekenmethodes
Inrichting van leerroutes (aanbod)
Ontwikkelen van schooloverzichten (data)
Werken met ontwikkelingsperspectieven
Groepsplanloos werken
Leerlijnen en cruciale leerdoelen
Coaching IB/MT/schoolleider
Voorbereiding op inspectiebezoek
Schooltraject: maatwerk met het doelgroepenmodel
Is het doelgroepenmodel de kapstok van je onderwijs en heb je een vraag die betrekking heeft op de toepassing van het doelgroepenmodel in jouw school, neem dan contact op om samen met een SBO/(V)SO-adviseur van HELDER Onderwijsadvies tot een passend antwoord te komen. Omdat SBO- en (V)SO- scholen uniek zijn, is maatwerk het uitgangspunt. Vrijwel alle producten en diensten van HELDER Onderwijsadvies die beschreven zijn voor het regulier onderwijs en de besturen worden ook uitgevoerd in het SBO- en (V)SO.
Audit onderwijskwaliteit
Auditoren van HELDER Onderwijsadvies beschikken over de onderwijsinhoudelijke kennis om de audit in SBO en (V)SO meer diepgang te geven. Deze kennis heeft betrekking op de orthopedagogiek, het doelgroepenmodel en de wijze waarop opbrengstdata in de scholen wordt verzameld, verwerkt en beoordeeld. Een auditverslag kan desgewenst worden aangevuld met adviezen voor verdere ontwikkeling van een school.