Cyclisch handelen
Doel: Leer efficiënt en cyclisch voorbereiden om zo het onderwijs beter af te stemmen op verschillen tussen leerlingen.
Voor wie: ib'er/kwaliteitscoördinator, leerkracht, schoolleiding
Duur: 2 dagdelen van 3 uur
Inschrijving: individueel of team
Zelfstudie: max. 5 uur praktische uitwerking
Locatie: Culemborg
Prijs: € 450,-
Inhoud
Omgaan met verschillen tussen leerlingen is soms lastig. Krijg handvatten om bewuste keuzes te maken in een beredeneerd aanbod. Door efficiënter (blokken) cyclisch voor te bereiden en te anticiperen op wat je ziet en weet van je leerlingen, kun je bewuste keuzes maken in jouw onderwijs.
De bijeenkomsten ‘Cyclisch handelen’
In twee bijeenkomsten krijg je handreikingen om je onderwijs af te stemmen op verschillen tussen leerlingen. Door de verschillende fasen van het cyclisch handelen te doorlopen, ben je bewust bezig om aanwezige kennis en data over je leerlingen om te zetten naar jouw dagelijks handelen.
overzicht bijeenkomsten
Data
Voorjaar
• Bijeenkomst 1: 28 mei 2024 van 15.00 tot 17.30 uur (VOL!)
• Bijeenkomst 2: 11 juni 2024 van 15.00 tot 17.30 uur (VOL!)
Najaar
• Bijeenkomst 1: 25 september 2024 van 15.00 tot 17.30 uur (VOL!)
• Bijeenkomst 2: 9 oktober 2024 van 15.00 tot 17.30 uur (VOL!)
De cursussen zijn volgeboekt. Wil je graag maatwerk voor jouw school of in gesprek over andere opties, klik dan hier.
Het resultaat
- 1 Je weet welke kenmerken er passen bij het voorbereiden van een langere periode en wat dat betekent voor je lesvoorbereiding.
- 2 Aanwezige kennis over jouw leerlingen en de doelen kun je omzetten naar een planning voor de aankomende periode.
- 3 Daarbij kun je beredeneerde keuzes maken in jouw aanbod, gericht op het optimaal laten ontwikkelen van leerlingen.
- 4 Je kent het belang van een goede evaluatie op proces en product.
Aanbevolen literatuur
Keuning, T., Van Geel, M. & Smienk-Otten, C. (2021). Differentiëren in 5,4,3… Uitgeverij Pica.
Te bestellen op bol.com
Bekijk