Audit of nu-meting burgerschap

Doel: Krijg zicht op wat er goed gaat en beter kan in het burgerschapsonderwijs.

Voor wie: schoolleiding, ib’er/kwaliteitscoördinator, kwaliteitsmedeweker bestuur

Duur: minimaal een halve dag op school

Inschrijving: team

Locatie: op de werkvloer

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

Meer zicht krijgen op wat goed gaat en beter kan in het burgerschapsonderwijs? Met een audit of nu-meting breng je dit duidelijk in beeld. De onderzoekers van Helder Onderwijsadvies zijn in staat om een kwalitatief hoogwaardige audit of nu-meting uit te voeren.

Het kan wenselijk zijn dit in het kader van een herstelopdracht te doen, maar het kan ook een preventief karakter hebben. De breedte of diepte van de audit of nu-meting wordt in het aanvraagtraject besproken. Desgewenst is het mogelijk om ook aanbevelingen aan het onderzoeksrapport toe te voegen.

Werkwijze audit of nu-meting

  1. Intakegesprek met het managementteam van de school
  2. Invullen van de zelfevaluatie door de school
  3. Documentenonderzoek door de onderzoeker(s) van Helder
  4. Minimaal een dagdeel onderzoek op de school (met lesobservaties en gesprekken)
  5. Eindgesprek over rapport met conclusies en aanbevelingen

De opbrengst

  • 1 Er ligt een rapport met heldere bevindingen en conclusies over de kwaliteit van het burgerschapsonderwijs.
  • 2 De school heeft zicht op haar vervolgstappen.

Trainers

Jojanneke Beugelink

Jeroen Mulder

Kimberly de Jong – Vermeulen

Wijnand Gijzen

Anouk Prick-van den Boorn

Delen:

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier