Creëer magische speelplekken in de huishoek en bouwhoek
Doel: Je leert hoe je een rijke speelleeromgeving kunt creëren in de huishoek en bouwhoek, waarbij de ontwikkelingsfasen van het kind centraal staan.
Voor wie: ib'er/kwaliteitscoördinator, leerkracht, schoolleiding
Duur: 1 bijeenkomst, uit te breiden op maat
Accreditatie: Nee
Inschrijving: Team
Locatie: op school
Prijs: prijs op aanvraag
Inhoud
Je analyseert je eigen huishoek en bouwhoek, waarbij je leert welke ontwikkelingen er plaatsvinden en hoe je een inspirerende en uitdagende huishoek en bouwhoek kunt creëren. Vervolgens worden de ontwikkelingsfasen van bouwen behandeld, inclusief benodigde materialen, observatiemogelijkheden en de waarde van sensorisch spel. Tot slot ontdek je welke materialen essentieel zijn en hoe je kunt werken met succescriteria.
Wat ga je leren?
Bereid je voor op een inspirerende reis waarin je zult leren hoe je een geweldige speelleeromgeving kunt creëren die de ontwikkeling van kinderen stimuleert.
De bijeenkomst ‘Creëer magische speelplekken in de huishoek en bouwhoek’
- Je gaat aan de slag met je eigen fotomateriaal om de huishoek en bouwhoek te analyseren en te ontdekken welke spannende ontwikkelingen hier mogelijk zijn. Laat je verrassen door de inzichten die je zult opdoen over de ontwikkelingsfasen van bouwen en de benodigde materialen voor een kwalitatieve speelervaring.
- Ontdek welke materialen onmisbaar zijn voor kwalitatief spel en observatie.
- Je leert werken met succescriteria, een waardevol instrument om je speelleeromgeving naar een hoger niveau te tillen.
- We bespreken ook de hoekenkaarten als een middel om te komen tot een kwaliteitsplan voor de onderbouw.
De opbrengst
- 1 Je bent in staat om een rijke speelleeromgeving in te richten in de huishoek en bouwhoek, rekening houdend met de ontwikkelingsfasen van de kinderen.
- 2 Ook heb je inzicht in welke materialen nodig zijn voor kwalitatief spel en observatie.
- 3 Werken met succescriteria is je bekend, een waardevol instrument om je speelleeromgeving naar een hoger niveau te tillen.