Extra coaching (on the job)

Doel: Het didactisch handelen versterken door middel van individuele coaching en begeleiding.

Voor wie: bestuur, ib'er/kwaliteitscoördinator, leerkracht, schoolleiding

Duur: Minimaal 1 bijeenkomst van een dagdeel

Accreditatie: Nee

Inschrijving: Team of bestuur

Locatie: Op school of binnen het bestuur

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

Behoefte aan begeleiding op het gebied van leerkrachthandelen? Ga dan aan de slag met (een deel van) je team of de leerkrachten binnen jouw bestuur. De trainers van Helder Onderwijsadvies bieden coaching op een zelfgekozen vlak binnen het didactisch handelen in de groep. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. Kies welke optie het beste bij jou, jouw collega’s of leerkrachten binnen jouw bestuur past.

Let op: dit traject kan alleen aanvullend gevolgd worden, aansluitend op een ander traject.

Mogelijke vormen van coaching

  • Co-teaching: Je kunt dit zien als een intensieve vorm van coaching on the job. We gaan letterlijk naast de leerkracht staan en geven ondertussen kleine tips of aanwijzingen om hem of haar op weg te helpen. Dit kan op basis van een specifieke hulpvraag.
  • Coaching via beeld: Via beeldmateriaal uit de eigen praktijk kijken we welke elementen al krachtig bij de leerkracht aanwezig zijn en waar er nog ontwikkelkansen liggen. Door te coachen vanuit kracht zetten we de leerkracht aan tot ontwikkeling.
  • Observaties met nagesprek: We observeren een les of een ander moment en bespreken dit achteraf. Hier kunnen vervolgens leerpunten uitgehaald worden om mee aan de slag te gaan.

De opbrengst

  • 1 Het leerkrachthandelen is versterkt of geborgd.

Trainers

Marjolein Veuger

Bernadette Dijkman

Kimberly de Jong – Vermeulen

Monique Steenwinkel

Ynte Essers

Manon Oude Avenhuis

Milou de Kleijn

Susan Luimes

Delen: