Herstelopdracht burgerschap

Doel: Oplossen van de herstelopdracht burgerschap.

Voor wie: schoolleiding, ib’er/kwaliteitscoördinator, kwaliteitsmedewerker bestuur

Inschrijving: schoolleiding, bestuur

Locatie: op de werkvloer

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

De herstelopdracht moet van tafel; dat is het minimale doel. We nemen het verslag van de Inspectie van het Onderwijs als uitgangspunt. Op de ontwikkelpunten doen we een diepere analyse en formuleren we een plan van aanpak. De insteek is om een duurzame onderwijsverbetering in te zetten, waarbij op de korte termijn soms ook ‘snelle pleisters’ nodig zijn.

Helder Onderwijsadvies is in staat deze herstelopdrachten goed uit te voeren. De adviseurs hebben namelijk veel kennis verworven met de ontwikkeling van de denk- en werkwijze Burgerschat, een integrale benadering van het burgerschapsonderwijs. Bij de invulling van de herstelopdracht zijn de bestaande onderwijsmiddelen het vertrekpunt.

Werkwijze herstelopdracht

  1. Intakegesprek met het managementteam van de school
  2. Nu-meting en creatie plan van aanpak
  3. Uitvoering plan van aanpak

De opbrengst

  • 1 De herstelopdracht is van tafel.
  • 2 Er is een duurzame onderwijsverbetering ingezet.

Trainers

Jojanneke Beugelink

Jeroen Mulder

Kimberly de Jong – Vermeulen

Wijnand Gijzen

Anouk Prick-van den Boorn

Delen:

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier