Jouw focus als kwaliteitscoördinator

Doel: Je groeit in je rol als kwaliteitscoördinator bij het aansturen van de kwaliteitscyclus op school en ontwikkelt de vaardigheden en focus die je daarvoor nodig hebt.

Duur: minimaal 4 bijeenkomsten, op maat gemaakt

Inschrijving: incompany

Locatie: op school of bij bestuur

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

Als kwaliteitscoördinator ben je de spin in het web bij het vormgeven van de kwaliteitscyclus op school. Je analyseert data en vergelijkt deze met de schoolambities, vertaalt de uitkomsten ervan naar verbeterplannen en stuurt vervolgens de uitvoering aan. Je ondersteunt je team bij het opdoen van de benodigde kennis en vaardigheden en zorgt voor een open leercultuur. Daarnaast draag je ook verantwoordelijkheid voor de extra zorg voor leerlingen.

Het doel is om al deze verschillende taken en verantwoordelijkheden op een goede manier te combineren. In de training ‘Jouw focus als kwaliteitscoördinator’ leer je prioriteiten te stellen en groei je in je (nieuwe) rol.

Wat ga je leren?

Mogelijke onderwerpen en werkvormen voor de training ‘Jouw focus als kwaliteitscoördinator’

In deze training ontwikkel jij de vaardigheden en focus die je nodig hebt in jouw functie als kwaliteitscoördinator. De rol van trendanalist en het werken naar passende leeropbrengsten met de referentieniveaus komt in iedere bijeenkomst aan bod. Deze wordt praktisch gekoppeld aan de rol van de leercoördinator en de zorgregisseur. De opgedane kennis en vaardigheden kun je na iedere bijeenkomst meteen toepassen in de praktijk.

Schoolambities en de kwaliteitscyclus op school

De verantwoordelijkheden en taken die de ib’er als kwaliteitscoördinator heeft: het (mede-)inrichten van en aansturen op de kwaliteitscyclus op de school.

Zicht op ontwikkeling en passend aanbod

Hoe neem je de leerkrachten mee in jouw rol als leercoördinator, zodat zij de juiste interventies kiezen?

Zorg voor alle leerlingen

Welke begeleiding geef je vorm binnen de basisondersteuning op school? Wanneer is het nodig om externe zorgpartners in te schakelen? Hoe zorg je voor een goede samenwerking op het gebied van de zorg, zowel binnen als buiten de school?

Reflectie, presentatie en actie

Je maakt een data-analyse van jouw school en een competentiescan van jezelf. Op basis hiervan kies je een opdracht om binnen jouw school mee aan de slag te gaan. De opdracht werk je gedurende de training verder uit. In de laatste bijeenkomst presenteer je het resultaat. Je laat zien welke verbetering je hebt gerealiseerd binnen jouw school. Daarbij reflecteren we op de ervaringen die je als kwaliteitscoördinator hebt opgedaan.

De opbrengst

  • 1 Na deze training kun jij vol zelfvertrouwen, vaardigheden en focus invulling geven aan de verschillende rollen van een kwaliteitscoördinator.

Aanbevolen literatuur

LBBO. (2022). De beroepsstandaard voor de intern begeleider als kwaliteitscoördinator. Uitgeverij Pica.

Te bestellen op bol.com voor € 15,95.

Bekijk

Trainers

Emila Bijl

Jojanneke Beugelink

Delen:

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier