Passende spel- en ontwikkelimpulsen geven in de hoeken

Doel: Meer informatie halen uit je observaties en passende spel- en ontwikkelimpulsen kunnen geven om de leerling te laten groeien in de zone van de naaste ontwikkeling.

Voor wie: ib'er/kwaliteitscoördinator, leerkracht, schoolleiding

Duur: 1 bijeenkomst, uit te breiden op maat

Accreditatie: Nee

Inschrijving: Team

Locatie: op school

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

Dat observeren en begeleiden belangrijke vaardigheden zijn, is voor jou als leerkracht natuurlijk allang bekend. Maar hoe creëer je de ruimte om tijdens de speelwerkles te observeren en welke ontwikkelimpulsen pas je wanneer toe? Hoe zet je deze vaardigheden op een krachtige manier in, zodat je ziet wat je moet zien om jouw kleuters te laten groeien met behulp van krachtige ontwikkelimpulsen?

Wat ga je leren?

In de training ‘Meesterlijk observeren en begeleiden’ heb je de basis van het observeren en geven van ontwikkelimpulsen aan kleuters geleerd. In deze bijeenkomst leer je om passende spel- en ontwikkelimpulsen te geven op basis van gemaakte observaties in de huishoek, themahoek en bouwhoek.

De opbrengst

  • 1 Je haalt meer informatie uit je observaties en je kunt passende spel- en ontwikkelimpulsen geven in de huishoek, themahoek en bouwhoek om de leerling te laten groeien in de zone van de naaste ontwikkeling.

Trainers

Ingrid van Mierlo

Ynte Essers

Femke Ruiter

Milou de Kleijn

Susan Luimes

Delen:

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier