Speelplezier
Doel: Je versterkt je leerkrachtvaardigheden op het gebied van spelend lesgeven door het aanbieden van geleid en begeleid spel in de grote en kleine groep.
Voor wie: ib'er/kwaliteitscoördinator, leerkracht
Duur: Afhankelijk van de wensen van het team
Accreditatie: Nee
Inschrijving: Team
Locatie: op school
Prijs: prijs op aanvraag
Inhoud
Ben je op zoek naar een manier om spelend leren en spelstimulering een centrale plaats te geven in jouw handelen en binnen jullie school? Maak dan kennis met de Speelpleziermethodiek, aangeboden door Helder Onderwijsadvies. Onze adviseurs zijn opgeleid door Margot Wouterse, de grondlegger van Speelplezier.
Wat ga je leren?
Geleid spel in de grote groep
Versterk de spel- en taalstimulering door demonstratiespel en (hand)pantomimespel.
Begeleid imitatie- en rollenspel
Verrijk de kleine groepsactiviteiten met pedagogische en didactische motieven.
Begeleid exploratie- en constructiespel
Stimuleer de individuele ontwikkeling binnen de intieme setting van kleine groepen.
Door het inzetten van geleid en begeleid spel, gekoppeld aan krachtige spelbegeleidingsvaardigheden, bieden wij maatwerkbegeleiding voor professionals die werken met jonge kinderen. Speelplezier staat centraal in onze aanpak, omdat we geloven in de kracht van spel als de voornaamste leer- en ontwikkelingsactiviteit voor jonge kinderen. Daarnaast sluit Speelplezier goed aan bij de uitgangspunten van Groeibewust Kleuteronderwijs. Ontdek wat Speelplezier voor jou kan betekenen!
Kijk ook op de website van Speelplezier voor meer informatie over de mogelijkheden.
De opbrengst
- 1 Je versterkt de spel- en taalstimulering door geleid spel in de grote groep te gebruiken in de vorm van demonstratiespel en (hand)pantomimespel.
- 2 Door begeleid imitatie- en rollenspel uit te voeren, verrijk je de kleine groepsactiviteiten met pedagogische en didactische motieven.
- 3 Ook stimuleer je met begeleid exploratie- en constructiespel de individuele ontwikkeling binnen de intieme setting van kleine groepen.