EDI in de zaakvakken
Doel: Krijg handvatten voor het geven van effectieve instructies volgens het EDI-lesmodel in je zaakvaklessen, met als uiteindelijk doel dat alle leerlingen de lesstof begrijpen door jouw afgestemde instructie, controle van begrip en feedback.
Voor wie: ib'er/kwaliteitscoördinator, leerkracht, schoolleiding
Duur: Minimaal 1 bijeenkomst van 3 uur
Accreditatie: Nee
Inschrijving: Team
Zelfstudie: Aanbevolen literatuur: Expliciete Directe Instructie 2.0
Locatie: op school
Prijs: prijs op aanvraag
Inhoud
Zijn jullie als team al vaardig in het toepassen van het EDI-lesmodel in je dagelijkse onderwijs, maar lopen jullie tegen de toepasbaarheid van het lesmodel aan als het gaat om de invulling van de zaakvakken? Tijdens deze bijeenkomst staan we stil bij het EDI-lesmodel en hoe je technieken vloeiend kunt toepassen in een zaakvakles. We gaan actief aan de slag met de theorie van bordwerk en aantekeningen maken, waarbij we ook kijken naar de vertaalslag voor je dagelijkse lespraktijk.
Wat ga je leren?
De bijeenkomst ‘EDI in de zaakvakken’
In deze bijeenkomst vergroot jij je kennis en ontwikkel jij de vaardigheden die nodig zijn om het EDI-model toe te passen in je zaakvaklessen. Je leert de theorie achter het maken van aantekeningen en hoe je dit je leerlingen het beste kan aanbieden. Ook ontdek je hoe je een goede inhoudelijke les neerzet, met een gestructureerde en boeiende vorm van bordwerk.
De opbrengst
- 1 Jullie zijn als team vaardig om het EDI-lesmodel toe te passen in de vormgeving van jullie zaakvaklessen.
- 2 Je beheerst de theorie achter het maken van aantekeningen en hoe je dit leerlingen kunt aanbieden.
- 3 Je weet hoe je een goede inhoudelijke les neerzet, met een gestructureerde en boeiende vorm van bordwerk.
Aanbevolen literatuur
Hollingsworth, J., Ybarra, S. & Schmeier, M. (2020). Expliciete Directe Instructie 2.0. Uitgeverij Pica.
Te bestellen op bol.com voor € 31,95.
Bekijk