EDI in de zaakvakken

Doel: Krijg handvatten voor het geven van effectieve instructies volgens het EDI-lesmodel in je zaakvaklessen. Het uiteindelijke doel is dat alle leerlingen de lesstof begrijpen door jouw afgestemde instructie, controle van begrip en feedback.

Duur: minimaal 1 bijeenkomst van 3 uur, op maat gemaakt

Inschrijving: team

Zelfstudie: Aanbevolen literatuur: Expliciete Directe Instructie 2.0

Locatie: op de werkvloer

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

Zijn jullie als team al vaardig in het toepassen van het EDI-lesmodel in je dagelijkse onderwijs? Maar lopen jullie tegelijkertijd tegen toepasbaarheid van het lesmodel aan als het gaat om de invulling van de zaakvakken? Tijdens deze bijeenkomst staan we stil bij het EDI-lesmodel en hoe je technieken vloeiend kunt toepassen in een zaakvakles. We gaan actief aan de slag met de theorie van bordwerk en aantekeningen maken. Hierbij kijken we ook naar de vertaalslag voor je dagelijkse lespraktijk.

Wat ga je leren?

De bijeenkomst ‘EDI in de zaakvakken’

In deze bijeenkomst vergroot jij je kennis en ontwikkel jij de vaardigheden die nodig zijn om het EDI-model toe te passen in je zaakvaklessen. Je leert de theorie achter het maken van aantekeningen en hoe je dit je leerlingen het beste kan aanbieden. Ook ontdek je hoe je een goede inhoudelijke les neerzet, met een gestructureerde en boeiende vorm van bordwerk.

De opbrengst

  • 1 Jullie zijn als team vaardig om het EDI-lesmodel toe te passen in de vormgeving van jullie zaakvaklessen.
  • 2 Je beheerst de theorie achter het maken van aantekeningen en hoe je dit leerlingen kunt aanbieden.
  • 3 Je weet hoe je een goede inhoudelijke les neerzet, met een gestructureerde en boeiende vorm van bordwerk.

Aanbevolen literatuur

Hollingsworth, J., Ybarra, S. & Schmeier, M. (2020). Expliciete Directe Instructie 2.0. Uitgeverij Pica.

Te bestellen op bol.com voor € 31,95.

Bekijk

Trainers

Marjolein Veuger

Bernadette Dijkman

Jeroen Mulder

Jojanneke Beugelink

Kimberly de Jong – Vermeulen

Monique Steenwinkel

Ynte Essers

Arvid Brandsma

Delen:

Of ontwikkel je verder in het afstemmen van de instructie en het hebben van hoge verwachtingen:

Cyclisch handelen Formatief handelen

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier