Observeren, meten en registreren van leerdoelbeheersing

Doel: Zicht op ontwikkeling houden middels het monitoren van de leerdoelbeheersing.

Voor wie: ib'er/kwaliteitscoördinator, leerkracht

Duur: Minimaal 1 bijeenkomst, op maat gemaakt voor jouw school

Accreditatie: Nee

Inschrijving: Team

Locatie: op school

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

Als je wilt aansluiten bij de behoeften van de leerlingen, dan moet je weten waar zij staan in hun ontwikkeling om zo aan te kunnen sluiten met het aanbod op de zone van naaste ontwikkeling van de leerlingen. Door de ontwikkeling en leerdoelbeheersing te monitoren, kun je jouw handelen als leerkracht tussentijds evalueren en aanpassen (indien nodig). Op deze manier kun je jouw onderwijs nog efficiënter inrichten!

Wat ga je leren?

De bijeenkomst ‘Observeren, meten en registreren van leerdoelbeheersing’

Je leert op welke manieren je op een effectieve manier data kunt verzamelen rondom leerdoelbeheersing en wat je vervolgens met deze informatie kunt doen. Met als doel dat jij met jouw handelen naadloos aan kunt sluiten op dat wat jouw groep of (een groepje) leerlingen nodig hebben.

De opbrengst

  • 1 Je kunt objectief observeren en informatie verzamelen.
  • 2 Ook weet je op welke manier je de leerdoelbeheersing kunt registreren.
  • 3 Je hebt handvatten verkregen om zicht te houden op de ontwikkeling.
  • 4 Er zijn op schoolniveau afspraken gemaakt over het observeren en monitoren van leerdoelbeheersing.

Trainers

Emila Bijl

Monique Steenwinkel

Jojanneke Beugelink

Jeroen Mulder

Kimberly de Jong – Vermeulen

Bernadette Dijkman

Delen:

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier