Observeren, meten en registreren van leerdoelbeheersing

Doel: Zicht op ontwikkeling houden door het monitoren van de leerdoelbeheersing.

Duur: minimaal 1 bijeenkomst, op maat gemaakt

Inschrijving: team

Locatie: op de werkvloer

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

Aansluiten bij de behoeften van de leerlingen? Dan moet je weten waar zij staan in hun ontwikkeling. Zo kun je het aanbod aansluiten op de zone van naaste ontwikkeling van de leerlingen. Het is belangrijk om de ontwikkeling en leerdoelbeheersing te monitoren. Zo kun je namelijk jouw handelen als leerkracht tussentijds evalueren en aanpassen (indien nodig). Op deze manier richt je het onderwijs nog efficiënter in.

Wat ga je leren?

De bijeenkomst ‘Observeren, meten en registreren van leerdoelbeheersing’

Je leert op welke manieren je op een effectieve manier data verzamelt rondom leerdoelbeheersing. Vervolgens leer je wat je met deze informatie kunt doen. Het doel daarbij is dat jij met jouw handelen naadloos aansluit op dat wat jouw groep of (een groepje) leerlingen nodig hebben.

De opbrengst

  • 1 Je kunt objectief observeren en informatie verzamelen.
  • 2 Ook weet je op welke manier je de leerdoelbeheersing kunt registreren.
  • 3 Je hebt handvatten verkregen om zicht te houden op de ontwikkeling.
  • 4 Er zijn op schoolniveau afspraken gemaakt over het observeren en monitoren van leerdoelbeheersing.

Trainers

Emila Bijl

Monique Steenwinkel

Jojanneke Beugelink

Jeroen Mulder

Kimberly de Jong – Vermeulen

Bernadette Dijkman

Delen:

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier