De rekencoördinator in zijn kracht

Doel: Je verstevigt jouw rol als rekencoördinator en kan jouw collega’s begeleiden en ondersteunen op het gebied van rekenen-wiskunde.

Duur: minimaal 4 bijeenkomsten, op maat gemaakt (+ 2 uur individuele coaching op eigen locatie)

Inschrijving: team of op bestuursniveau

Zelfstudie: 20 uur

Locatie: in overleg met bestuur/scholengroep

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

Als rekencoördinator zet je jouw kennis en vaardigheden in om te zorgen voor kwaliteitsverbetering van het rekenonderwijs op jouw school of cluster van scholen.

Het kan een uitdaging zijn om voortdurend op de hoogte te blijven van nieuwe inzichten en effectieve praktijken binnen het rekenonderwijs. Met deze training verstevig je jouw rol als rekencoördinator. Je ontwikkelt namelijk kennis en kunde om het rekenonderwijs op jouw school naar nieuwe hoogten te brengen. We komen gezamenlijk tot nieuwe inzichten en geven jou de handvatten voor het implementeren van een goede kwaliteitscyclus. Dit gebeurt door onder andere vanuit jullie schoolambitie een passend aanbod neer te zetten. Geen school en invulling van de rol als rekencoördinator is hetzelfde. Daarom zit de kracht van deze training in individuele coaching, waarbij zowel intervisie als ‘coaching on the job’ een prominente rol hebben.

Onze missie is om jou te ondersteunen bij het creëren van een stimulerende leeromgeving waarin alle leerlingen en leerkrachten kunnen floreren in het reken-wiskundeonderwijs.

Wat ga je leren?

De vier bijeenkomsten van ‘De rekencoördinator in zijn kracht’

  • Kennis opdoen over recente ontwikkelingen en onderzoek op het gebied van rekenonderwijs. Hierdoor verwerf je nieuwe inzichten die kunnen bijdragen aan de verbetering van het onderwijs.
  • Een kwaliteitscyclus opzetten waarbij ambitieuze maar haalbare doelen worden gesteld voor het rekenonderwijs. Dit wordt gevolgd door systematische monitoring en evaluatie om continu verbetering te stimuleren.
  • Processen opzetten voor het nauwkeurig signaleren, analyseren en interpreteren van data met betrekking tot de opbrengsten van de school, de groep en de leerlingen. Hieruit volgen gerichte interventies die aansluiten bij de behoeften.
  • Een gedifferentieerd en inclusief rekenaanbod ontwikkelen. Daarbij zorg je ervoor dat het aanbod aansluit bij de behoeften van de leerlingpopulatie op jouw school
  • Jouw rol als rekencoördinator vanuit het functieprofiel aanscherpen.
  • Jouw collega’s vanuit kracht coachen om samen het rekenonderwijs te versterken.

De opbrengst

  • 1 Na deze training kun je vol zelfvertrouwen, vaardigheden en focus een vernieuwde boost geven aan het rekenonderwijs binnen jouw eigen school of cluster van scholen.
  • 2 Er is een (aangescherpt) onderwijsplan voor rekenen opgesteld dat de visie en doelen van de school weerspiegelt, en daarnaast gericht is op het bevorderen van de wiskundige ontwikkeling van de gehele leerlingpopulatie.

Trainers

Kimberly de Jong – Vermeulen

Marjolein Veuger

Arvid Brandsma

Delen:

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier