Expert rekenonderwijs Werken met leerlijnen
Doel: Inzicht krijgen in hoe je aan rekendoelen kunt werken door te werken met leerlijnen. Daarnaast krijg je handvatten om het aanbod zorgvuldig af te stemmen op de ontwikkeling van de leerlingen.
Duur: minimaal 1 bijeenkomst van 3 uur, op maat gemaakt
Inschrijving: team
Locatie: op de werkvloer
Prijs: prijs op aanvraag
Inhoud
Misschien sluit de methode naadloos aan op dat wat je groep behoeft. Maar het kan ook goed zijn dat jouw groep of de populatie op schoolniveau iets anders nodig heeft. Vraag je je af hoe je het aanbod nog steviger kan neerzetten door te werken met leerlijnen (naast het gebruik van de methode)? Dan is de training ‘Werken met leerlijnen’ iets voor jou.
Wat ga je leren?
Wat moeten de leerlingen wanneer beheersen? En wat doe ik als het optellen over het tiental nog niet beheerst wordt door de groep? Ga je dan verder, of laat je (tijdelijk) de methode los?
De bijeenkomst ‘Werken met leerlijnen’
De volgende onderwerpen zouden bijvoorbeeld in deze training aan bod kunnen komen:
- de leerlijn rekenen-wiskunde;
- flexibel(er) werken met de methode;
- automatiseren;
- kritisch leren kijken naar het aanbod en hoe je er vervolgens voor kunt zorgen dat je dit zorgvuldig aan laat sluiten op dat wat de leerlingen nodig hebben.
De opbrengst
- 1 Na deze training zijn leerkrachten vaardiger in het flexibel(er) inzetten van de methode en het aansluiten bij dat wat de groep behoeft. Daarbij houden ze de opbouw van de leerlijn in het achterhoofd.
- 2 Je krijgt (bijv. als rekencoördinator of intern begeleider) handvatten hoe je de leerkrachten hierin mee kunt nemen.