Expert rekenonderwijs Omgaan met rekenuitdagingen

Doel: Je krijgt handvatten voor het vormgeven van passend onderwijs voor leerlingen die met moeite, of juist vrij moeiteloos leren rekenen.

Duur: minimaal 1 bijeenkomst van 3 uur, op maat gemaakt

Inschrijving: team

Locatie: op de werkvloer

Prijs: prijs op aanvraag

Inhoud

Werken in het onderwijs is prachtig, maar soms brengt het uitdagingen met zich mee. In deze training krijg je handvatten om het onderwijs zorgvuldig af te stemmen op de rekenontwikkeling van de leerlingen. Dit geldt voor zowel de leerlingen die (vrij) moeiteloos leren rekenen, als de leerlingen die met moeite leren rekenen. We denken met je mee om manieren te vinden hoe je het beste om kunt gaan met de rekenuitdagingen van leerlingen.

Wat ga je leren?

Tegemoetkomen aan de verschillen in leerlingen is een uitdaging. Op het gebied van rekenen hebben we te maken met een middenmoot, een groep leerlingen die vrij moeiteloos leert rekenen en een groep leerlingen die met moeite leert rekenen.

De bijeenkomst ‘Omgaan met rekenuitdagingen’

We bieden je handvatten om het aanbod te verrijken en/of te intensiveren waar nodig. Iedereen kan leren rekenen, al is het soms wel zoeken naar de manier die werkt. Rekenproblemen tijdig signaleren, dyscalculie, rekenproblemen gericht begeleiden en een diagnostisch rekengesprek voeren. Met deze training krijg je handvatten om deze uitdagingen te tackelen.

De opbrengst

  • 1 Na deze training zijn leerkrachten vaardiger in het herkennen van rekenuitdagingen en kunnen ze deze preventief aanpakken.
  • 2 Mochten er toch rekenproblemen ontstaan, dan heb je handvatten om deze op te lossen door gerichte begeleiding.
  • 3 Je beschikt over de tools om sterke rekenaars uit te dagen om zichzelf te blijven ontwikkelen.

Trainers

Kimberly de Jong – Vermeulen

Marjolein Veuger

Arvid Brandsma

Delen:

Volg ook de andere trainingen om een echte rekenexpert te worden:

Werken met leerlijnen Rekeninstructie

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier